چهار سال جنگ؛ پازل سوریه کامل شده است.
چهار سال جنگ؛ پازل سوریه کامل شده است.

جبهه‌های جنگ در سوریه و چگونگی پراکندگی گروه‌های درگیر در خاک این کشور که طی چهار سال جنگ همانند پازلی ناهمگون و متناقض در کنار هم چیده شده بود اکنون در حال منظم شدن است؛ پازلی که تنها پیام آن تجزیه سوریه و هرج و مرجی طولانی برای این کشور خواهد بود.

1433828114188_1-751270.PNG

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از چهار سال جنگ در سوریه با آغاز سال 94 به نظر می‌رسد درگیری‌ها وارد مرحله پایانی خود شده و طرف‌های درگیر با سرنوشت‌سازترین جنگ‌های خود در استراتژیک‌ترین مناطق این کشور دست و پنجه نرم می‌کنند.

 به طور کل باید گفت که اکنون در سوریه چهار جبهه سرنوشت‌ساز شعله‌ور است که پیروزی هر یک از طرفین در این جبهه‌ها می‌تواند آینده سیاسی و نظامی آنها را در این آشفته‌بازار خونریزی سوریه مشخص کند.

جنگ در جبهه شمالی به نهایت خود رسیده و گویی مرزی اعلام نشده سوریه تحت کنترل دولت را از سوریه از دست رفته جدا می‌کند.

 جبهه اول در درگیری‌های سوریه که از اوایل امسال (بهار 94) شعله‌ور شد و به جبهه ادلب مشهور است، توسط گروه‌های اسلام‌گرای تندرو از جمله جبهه تروریستی النصره به راه انداخته شده و از سوی قطر، عربستان و ترکیه حمایت مالی و لجستیکی می‌شود. پس از چند ماه درگیری اکنون به نظر می‌رسد که پیروزی با النصره و حامیان آن بوده و آنچه را که می‌خواستند از این درگیری‌ها به دست آورده‌اند.

 



:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , قربانی تروریسم تکفیری , خط شکن محور مقاومت ,
:: بازدید از این مطلب : 15




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عمران
تاریخ : چهار شنبه 3 تير 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: